Reciclatge artístic CANVI DE PELL

Totes les creacions de CANVI DE PELL estan fetes amb materials reutilitzats
Bosses, taps, cables, envasos, tanques, ampolles, cartells... càpsules de medicaments!
Tot hi entra
El resultat és sorprenent
I la reflexió sobre les deixalles europees de començament del segle XXI, fascinant

Podeu contactar a eulaliapetit@gmail.com




divendres, 16 d’abril del 2010

Repensar, reduir, reutilitzar, reciclar

En una sobretaula familiar surt el tema de les arracades que fabrico i em diuen que no parli de reciclatge. D'això que faig jo se'n diu reutilització.
Entorn del tema de les deixalles hi ha les tres R: Reduir, Reutilitzar, Reciclar. Pregunto que si el que jo faig és reutilitzar, en què consistiria reciclar el plàstic. Em diuen que una de les coses que es fabriquen amb les deixalles de plàstic és una mena de quitrà per asfaltar.
Arran d'aquesta sobretaula tan instructiva, vaig anar a visitar la Fàbrica del Sol i allà vaig veure que han afegit una quarta R, que posen en primer lloc: Repensar. Està bé, em vaig dir.

La meva família, que tenia un dia molt intervencionista -el té sovint- també va opinar sobre el perill que suposa la dispersió del material recollit per reciclar. Vaig trobar interessant la idea: una de les premisses del reciclatge, és la selecció de les deixalles i arribar a reunir el material. És clar, doncs, que aquesta feina de recollida selectiva està en contradicció amb la de repartir o dispersar el material . Això venia al cas d'una discussió sobre si en un dels punts verds de recollida selectiva de deixalles em donarien tal o qual material.

Dit tot això, el dia que ve jutjarem el cas de les càpsules de Nespresso.

Avui, una foto d'unes arracades ("Ètniques" !?), fetes amb càpsules, no de Nespresso, sinó de medicines.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada