Reciclatge artístic CANVI DE PELL

Totes les creacions de CANVI DE PELL estan fetes amb materials reutilitzats
Bosses, taps, cables, envasos, tanques, ampolles, cartells... càpsules de medicaments!
Tot hi entra
El resultat és sorprenent
I la reflexió sobre les deixalles europees de començament del segle XXI, fascinant

Podeu contactar a eulaliapetit@gmail.com




dijous, 1 d’abril del 2010

L'inici, el detonant

M'han preguntat més d'un cop com em va venir la idea de fer bisuteria a partir de deixalles.

Doncs bé, a començament del passat mes de setembre a l'Institut on treballo vam fer neteja del Departament, com cada inici de curs acadèmic. Llencem molt de paper, en containers especials, tot s'ha de dir, però en llencem molt. Vaig posar-me a salvar les cobertes i els lloms dels dossiers, perquè a consergeria els poguessin tornar a fer servir. I jugant jugant em vaig fer aquestes arracades (asimètriques, eh).
Me les vaig posar un cap de setmana i una amiga es va pensar que eren comprades en alguna botiga de disseny.

Donc sí, aquest va ser el disparador. Han estat sis mesos de fal.lera, d'investigació, de provatures, de recerca, de sorpreses. De passió, d'enrabiades, de fracassos i de troballes.

M'han comentat que hi ha algun estudi seriós que relaciona directament el fregament de les puntes dels dits polze i índex amb neurones del cervell. Com si diguéssim que el treball manual amb aquests dits excités la imaginació i la inventiva, i que les idees fessin actuar els dits. Crec que hi ha alguna cosa d'això. Tocant materials se m'acudien idees, una darrera l'altra, i no donava l'abast de dur-les a terme, per més que m'afanyés.
Una castanyera de la vora on treballo m'havia guardat les bosses de malla vermella de les castanyes crues. Al metro de tornada cap a casa, mentre anava tocant les malles a veure què se'n podia treure, vaig tenir la seguretat que existia aquesta via directa entre les puntes dels dits i el cervell.

2 comentaris:

  1. L´Eulàlia té la gran habilitat de convertir alló que llencem,que no ens serveix per res en joies boniques i molt ben acabades.Les caixes de bombons es tornen arrecades dorades,les ampolles de plàstic són collarets "art déco".
    Quan troba un tros de fil de coure de l´electicitat treu el cuter i en un moment fa una pulsera d´un color molt ben contrastat.Gran sorpresa!
    Les formes de les seves joies són originals.Té arrecades en forma de cor,d´anelles,de triangles,de rectangles, de tub.També és molt maca la forma que dóna als seus collarets Nespresso que corda amb una cinteta finíssima d´un color semblant.
    S´ha de dir que l´Eulàlia és una gran artista que desborda d´imaginació i de creativitat.
    L´hem d´animar a continuar fent aquestes obres d´art tan apreciades per tots aquells que les hem vistes.Sí Eulàlia,encara que no t´ho creguis, ens alegres la vida amb els teus descobriments i amb les teves creacions!.
    Una abraçada,
    Mariona

    ResponElimina
  2. Gràcies, Mariona, per ser tan incondicional! Sí que he observat com es posen de contentes les dones quan poden triar aquestes joietes...

    ResponElimina