Reciclatge artístic CANVI DE PELL

Totes les creacions de CANVI DE PELL estan fetes amb materials reutilitzats
Bosses, taps, cables, envasos, tanques, ampolles, cartells... càpsules de medicaments!
Tot hi entra
El resultat és sorprenent
I la reflexió sobre les deixalles europees de començament del segle XXI, fascinant

Podeu contactar a eulaliapetit@gmail.com




dimarts, 24 d’agost del 2010

La fira a la plaça Reial (1), qui i què hi havia

Amb retard faig una mica de crònica del mercat organitzat els passats dies 16 i 17 de juliol a la Plaça Reial de Barcelona, per Drap-art i "La Reial es mou". Drap-art celebra de fa anys un festival al CCCB entorn de les dates de Nadal que inclou exposició, projeccions, performances, tallers... i també un mercat de venda de productes. Em sembla que era el primer cop que organitzaven una fira fora d'aquestes de dates.

Avui em limito a donar informació (parcial, se'm van escapar coses) dels artesans que hi participaven: foto i adreça electrònica, tot i que no sempre vaig recollir l'adreça, ni vaig fer fotos de tots els qui hi tenien parada. Demano excuses als afectats.

En primer lloc, CANVI DE PELL (jo, o millor, nosaltres: em va fer costat la meva amiga Mariona els dos dies, aguantant amb mi la calor).

A continuació, les produccions de OIA, fetes a partir de CDs decolorats i pintats. El resulat és semblant a l'esmalt. També tenien bisuteria feta a partir dels filferros dels taps de xampany sucats amb algun tipus de resina.

DE NADA fa cinturons i collarets amb càmeres de bicicleta i altres tubs de cautxú, Alguns collarets són elegantíssims. També té unes agulles fetes de culs d'ampolla de plàstic distorsionats, que fan efecte.
Aquí sota, foto i adreça de BIJUTERIA SOSTENIBLE, amb bisuteria feta a partir de càpsules de cafè, de piràmides de paper, de tecles d'ordinador... Capses de papirogami, molt vistoses.

Les bosses de BOLSOS VEO VEO tenen uns colors molt vius i formes modernes:

A continuació foto i adreça de Tomomi Nozawa, una noia japonesa que té molt d'estil: fa objectes principalment amb capses d'ous, però també amb capses de galetes i altres capses de cartró. Té uns, diguem-ne, ous Kinder que són una monada.

MASLAMP fa làmpares, com es pot veure aquí a sota, a partir de material plàstic de colors fosforescents. Utilitza escorredores i embuts.


AMBAR CONTEMPORANEO
fa bisuteria a partir de taps de cervesa treballats amb alguna resina o similar.
POLINA DIMITROVA té una producció, que potser és la que més em va agradar (a part de la nostra!). Amb components electrònics de colors diversos fa uns collarets, braçalets i arracades que, salvant les distàncies, em van fer pensar amb joies entre modernistes i art-déco dels antics joiers Bagués i Masriera. Em va dir que un taller que plegava li van regalar bosses plenes de components.


EL ARBOL DESIGN es dedica a fer bisuteria i altres coses amb cremalleres metàl.liques. Sorprenent.
LUCIR MAS fa objectes reciclant vidre. Té unes agulles de pit molt maques, i cendrers...


CLARA DE CLARA era la nostra veïna i no entenc com és que no en tinc cap foto. Fa bisuteria amb botons i altres elements de merceria. També amb la llengüeta de les llaunes de cervesa.


I ara la nostra altra veïna, amb qui vam compartir taula, la SEÑORITA JESS, una xilena que fa una roba original i moderna agafant teles d'aquí i d'allà. Reivindica la costura com a acte femení i imaginatiu. Tampoc no tinc foto (ja diuen que la confiança...)Aqui sota una foto de la parada de JARDIN CÓSMICO que, posats a reciclar, tenia la taula coberta amb diaris antics, dels anys 60!!

La il.lustradora Maria Tarragó proposa uns ninos molts simpàtics


Aquí, link de la nota de Maria Tarragó
al seu blog, sobre la fira a la Pl Reial

Poso al final la tarja que vaig recollir d'Isabel Herrera i aquí la seva web. Fa joies contundents amb ferro rovellat, ossos, etc.


4 comentaris:

  1. Molt bé Eulàlia!!!
    La foto dels diaris es Jardin Cósmico...
    Soc Montse de Bijuteria Sostenible i era la seva veina!!!
    Molt bé el bloc
    ptons
    Montse

    ResponElimina
  2. El collaret que et vaig comprar a la plaça reial ha tingut molt d'èxit! Fins i tot entre algunes les meves alumnes, que també reutilitzen càpsules Nespresso per fer bijuteria, ha estat una peça admirada, comentada (i potser copiada). Molt bona feina!

    ResponElimina
  3. Hola, Pepa. Gràcies per estar-te a la plaça Reial tanta estona fent-me companyia. Copiar és bo. Ara he començat una etiqueta que es diu Idees per a l'escola. Hauria hagut de titular: Idees per copiar.

    ResponElimina